tel. +48 22 55 40 730, e-mail: uott(at)uott.uw.edu.pl

Warsztat z pitchingu

2017-10-31

Jednym z ważnych kroków w prowadzeniu biznesu jest umiejętność zaprezentowania swojego pomysłu w taki sposób, żeby pozyskać do współpracy potencjalnych partnerów lub inwestorów.

Pitch

To angielskie słowo oznacza krótką i treściwą prezentację – zwykle ustną – swojego biznesu lub pomysłu. Pitching jest podstawowym narzędziem startupowca, dążącego do pozyskania inwestora lub cofoundera. Oparty jest na ustalonym szablonie i strukturze. Jego celem jest przekonanie odbiorcy, że warto poświęcić dodatkowy czas na głębsze zapoznanie się z projektem i jego autorem. O tym jak to zrobić przeczytasz poniżej – nauczysz się też na warsztacie „Pitching i storytelling”, na który zostało jeszcze tylko kilka wolnych miejsc.


Nie czekaj, zapisz się teraz na warsztat

(środa, 8 listopada od 15:00)


Jak przygotować dobry pitch?

Dobry pitch jest zwięzły, merytoryczny, prezentuje podstawowe założenia i plany biznesowe. Może, choć nie musi towarzyszyć mu prezentacja wizualna. Warto zadbać o atrakcyjną formę – dobrze przygotować i przećwiczyć tekst prezentacji. Najlepsze pitche to takie, które pokazują problem i jego rozwiązanie, opowiadają historię, angażują słuchacza pozwalając mu utożsamić się z przytaczanym problemem; łączą emocjonalne zaangażowanie autora pomysłu z jego kompetencjami i twardą analizą potencjału rynkowego.

Ile powinien trwać pitch?

Krótko – optymalnie nie więcej niż 3-5 minut. To czas, w którym powinieneś zaprezentować najważniejsze założenia swojego pomysłu lub swoje kompetencje. Ekstremalną formą jest elevator pitch – trwająca nie więcej niż 20 sekund prezentacja, w trakcie której autor powinien streścić najważniejsze informacje o projekcie; fundamentem elevator pitch jest symulacja sytuacji, w której otrzymujesz od losu szansę jedną na milion – znajdujesz się przypadkowo w windzie z inwestorem, na którego wsparciu szczególnie Ci zależy i możesz przekonać go do swojego biznesu w czasie nie dłuższym, niż zajmie mu znalezienie się w jego gabinecie na 12. piętrze.

Jakie elementy powinien zawierać?

Na początku warto się przedstawić. Następnie należy przyciągnąć uwagę słuchaczy, wprowadzając ich w omawiany problem. Przydatne są sformułowania takie jak “wyobraźcie sobie, że…”, “czy znacie sytuację, w której…” itd. Po takim wprowadzeniu należy zdefiniować problem, który Wasz projekt będzie rozwiązywał. W kolejnym kroku następuje zaprezentowanie pomysłu na uporanie się z omawianą trudnością oraz – jeśli to możliwe – wskazanie elementów, które mogą zdecydować o sukcesie projektu. Prezentację zamykamy podsumowaniem oraz informacją, co – jakie zasoby i kompetencje – będą potrzebne do realizacji pomysłu.


Warsztat organizowany jest w ramach działalności Inkubatora UW.

Więcej informacji na temat IUW